Cap. 1
18. Vrând drept a
ceea să fa
cem în douăzeci şi cinci de zile ale lunii lui Chislev sărbătoarea sfinţirii templului, cu cuviinţă am socotit a vă înştiinţa, ca şi voi asemenea să prăznuiţi sărbătoarea corturilor şi a focului, în amintirea lui Neemia,
cel care a zidit templul Domnului şi jertfelnicul pe care a adus jertfă.
21. Şi le-a poruncit să scoată de acolo apă şi să aducă, şi după
ce s-au adus
cele de jertfă, a poruncit Neemia preoţilor să stropească cu apa a
ceea lemnele şi
cele
ce erau puse deasupra.
Cap. 3
5. Şi neputând birui pe Onia, a mers la Apoloniu, feciorul lui Traseu, care pe vremea a
ceea era cârmuitor în
Cele-Siria şi în Fenicia,
9. Şi după
ce a sosit la Ierusalim, a fost primit cu cinste de arhiereul
cetăţii, şi a spus de înştiinţarea a
ceea, şi i-a arătat pentru
ce pricină a venit, şi a întrebat de sunt adevărate a
cestea.
12. Şi cum că strâmbătate se fa
ce celor care au încredinţat lucrurile lor sfinţeniei locului a
celuia şi templului Domnului, care în toată lumea se cinsteşte pentru mărirea şi sfinţenia lui. A
ceea nicidecum nu poate să fie.
Cap. 4
16. De a
ceea grea nevoie i-a cuprins, că a
ceia a căror povăţuire o pofteau şi cărora voiau a se asemăna, pe a
ceia vrăjmaşi şi stăpânitori i-au avut.
21. Şi Apoloniu al lui Menesteu fiind trimis în Egipt de regele Antioh, cu prilejul ridicării la tron a regelui Ptolomeu Filometor, Antioh a aflat că Ptolomeu avea asupra lui gânduri duşmănoase, de a
ceea Antioh, căutând să se pună la adăpost, s-a dus la Iafa şi apoi la Ierusalim.
28. A
cesta era pus peste adunarea birurilor. Pentru a
ceea pe amândoi i-a chemat regele.
34. Pentru a
ceea Menelau, luând deosebi pe Andronic, l-a rugat să omoare pe Onia. Deci venind el la Onia şi cu înşelăciune dându-i dreapta şi încredinţându-l cu jurământ, şi cu toate că a
cest lucru dădea de bănuială lui Onia, el a izbutit să-l scoată din sihăstria lui şi l-a omorât îndată fără teamă de dreptate.
48. Drept a
ceea, degrabă, nedreaptă moarte au suferit
cei care purtaseră cuvânt pentru
cetate şi pentru popor şi pentru sfintele vase.
Cap. 5
4. Pentru a
ceea, toţi se rugau ca să fie spre bine arătarea a
ceasta.
11. Iar după
ce a aflat regele a
cestea
ce s-au făcut, a socotit că Iudeii s-au răzvrătit; pentru a
ceea, pornind din Egipt, cu mânie de fiară sălbatică a luat
cetatea cu năvala.
17. Şi s-a smerit cu cugetul Antioh, căci nu socotea că pentru păcatele
celor care locuiau
cetatea S-a mâniat puţină vreme Domnul şi că pentru a
ceea a fost urgisit locul a
cela.
20. Pentru a
ceea şi locul a
cesta a avut parte de răutăţile
ce s-au întâmplat în popor, ca după a
ceea să se facă părtaş bunătăţilor
celor de la Domnul; părăsit altădată în mâna Atotputernicului, el a fost iarăşi aşezat în toată mărirea lui, după
ce marele Stăpân S-a împăcat cu poporul Său.
Cap. 6
9. Iar pe
cei care nu vor vrea să treacă la obi
ceiurile elineşti, să-i omoare; de a
ceea, nimic alt
ceva nu se vedea decât numai greutăţi cu care erau asupriţi.
10. Că s-au adus două femei, care au fost pârâte că şi-au tăiat împrejur pruncii lor. Pentru a
ceea au spânzurat pruncii de sânii lor şi prin
cetate, pe uliţe purtându-le, le-au aruncat jos de pe zid de au murit.
15. Pentru a
ceea niciodată nu depărtează mila de la noi, ci,
certându-ne cu nevoi, nu părăseşte pe poporul Său.
27. Pentru a
ceea, bărbăteşte acum dându-mi viaţa, mă voi arăta vrednic de bătrâneţe.
Cap. 7
9. Pentru a
ceea şi a
cesta, ca şi
cel dintâi, pe rând toate chinurile le-a suferit şi, când era să moară, a zis: "Tu dar, nelegiuitule, ne scoţi pe noi dintr-a
ceastă viaţă, însă Împăratul lumii, pe noi
cei care murim pentru legile Lui, iarăşi ne va învia cu înviere de viaţă veşnică".
Cap. 8
26. Pentru că era înainte de ziua de odihnă, pentru a
ceea au în
cetat a-i goni mai mult.
30. După a
ceea, lovind pe
cei care erau cu Timotei şi cu Bacchide, mai mult de douăzeci de mii dintre ei au omorât şi întăriturile
cele înalte le-au biruit şi prăzi multe au împărţit, întocmai cu ei făcând părtaşi şi pe
cei neputincioşi şi pe
cei săraci şi pe văduve, precum şi pe
cei bătrâni.
36. Iar
cel care a făgăduit că va plăti bir Romanilor din robirea Ierusalimului a mărturisit cum că Iudeii au pe Dumnezeu apărător şi pentru a
ceea sunt de nezdrobit, căci ţineau legile
cele puse de El mai înainte.
Cap. 9
1. Într-a
ceeaşi vreme s-a întâmplat de s-a întors şi Antioh fără de cinste din locurile
cele dinspre Persia.
4. Şi aprinzându-se de mânie, socotea că şi răutatea
celor
ce l-au gonit pe el să şi-o răzbune asupra Iudeilor; pentru a
ceea a poruncit
celui care condu
cea carul său să mâne neîn
cetat, ca să sfârşească mai curând călătoria, silindu-l judecata
cea
cerească, căci cu trufie a zis: Mormânt Evreilor voi fa
ce Ierusalimul îndată
ce voi sosi acolo.
Cap. 11
26. Drept a
ceea bine vei fa
ce de vei trimite la ei şi vei încheia pa
ce cu ei, ca ştiind voia noastră să fie cu inimă bună şi veseli să-şi isprăvească lucrurile lor".
30. Drept a
ceea,
celor care se vor întoar
ce până în treizeci de zile ale lunii Xantic, le dăm liberă voie,
37. Drept a
ceea, grăbiţi şi trimiteţi pe careva, ca şi noi să ştim
ce voiţi.
Cap. 14
4. A venit la regele Dimitrie în anul o sută cincizeci şi unu, aducându-i coroană de aur şi finic, şi pe lângă a
cestea şi câteva ramuri de măslin, cum este datina să, se dăruiască templului. Şi în ziua a
ceea a stat liniştit.
7. Pentru a
ceea şi eu lipsit de mărirea
cea părintească, adică de arhierie, am venit acum aici,
19. Pentru a
ceea a trimis pe Posidoniu şi pe Teodot adică pe Matatia, ca să în
cer
ce o înţelegere.